tisdag 11 november 2008

Nu är det bevisat!!

Varför ska vi kvinnor städa & pyssla och laga mat hemma på vår lediga tid, när vi också har jobbat hela dagen. Bara för att jag lyckas komma hem ca 1timma tidigare varje dag blir det automatiskt att jag lagar maten, plockar upp och snyggar till.
Många säger att jag bara ska låta det ligga tills min andra hälft tar tag i det....men vadå, det innebär att jag kan få vänta ca 1vecka innan det händer något. Nej tack!!



Fick det nu bevisat när jag läste via Topphälsa:

Hushållsarbete påverkar kvinnor negativt, nu är det bevisat! Kvinnors sämre psykiska välbefinnande beror till stor del på att de gör mer hushållsarbete än män enligt en ny doktorsavhandling vid Stockholms universitet


I snitt gör kvinnor tre gånger så mycket hemarbete trots att många kvinnor och män jobbar mer än heltid. Boye tror på att få fler män att ta ut mer föräldraledigt kan hjälpa.




Nej nu är det dax att vi skaffar en städerska!!!

Inga kommentarer: